Inleder denna torsdag med några pics från måndagens POWERMIDDAG som jag ju redan nämnt lite snabbt. Det var alltså Isabella Löwengrip som dragit ihop driftiga influencers från Sverige, Tyskland, Norge, Belgien, Italien och England samt ett gäng entreprenörer för att fira att hennes bolag investerat i influencerplattformen BrandBassador. Isabella herself var såklart på plats, liksom hennes businesspartner in crime Pingis Hadenius. Det där med att ha en partner in crime alltså - rekommenderas varmt! När jag höll på med musik var jag alltid lite avis på de artister som ingick i band - jag var ju soloartist. Hade ingen att dela varken framgång eller motgång med. Ingen som verkligen FÖRSTOD. Är så enormt glad att jag i dag har Jossan vid min sida. Vi firar och taggar till varandra när det går bra, peppar varandra när något känns tungt och hjälper varandra att lyfta blicken. Som egenföretagare är det lätt att man får tunnelseende ibland; man snöar in på att HIT SKA JAG och glömmer helt bort något som är oerhört viktigt för att man ska lyckas - input från omvärlden och förmågan att se helikopterperspektivet istället för att snöa in på detaljerna. Är man för detaljstyrd blir man snabbt en bromskloss för sin egen och sin business utveckling. Att därför ha en partner in crime vid sin sida som hjälper en att se saker från andra håll än det ens egen hjärna förmår är guld värt. Det var en brokig mix av mänskor på middagen, KUL! Ofta kan det bli ganska strömlinjeformat på den här typen av events. Men i måndags samsades Emilia de Poret med Martina Bonnier med internationellt stora influencers med Thomas Hayes (mera känd som William från Skam) med folk som drev privatjetbolag med...mig. Och så en rackarns massa fler. Rolig mix, och som jag nämnde i tisdags stannade jag myyyycket längre än jag hade tänkt, just eftersom det var så väldigt intressanta samtal going on hela kvällen. Mitt magiska bord, befolkat av lika magiska brudar! Victoria (marknadschef för Löwengrip), Henrietta (som släpper en Viktigt På Riktigt-bok i början av 2019 och faktiskt har samma genialiska förläggare som jag och Jossan), Lina (oförskämt begåvad makeupartist och L´Oréal Paris officiella ambassadör), åsså Linnéa Claeson dårå (INGEN har väl missat hennes Instagramkonto @assholesonline hoppas jag?) som jag fangurlade loss på. Isabella snickesnackade en del under kvällen, och uppmanade alla oss influencers att bygga och starta våra egna varumärken i stället för att enbart hjälpa till att bygga andras (SÅ RÄTT!). Hon pratade också om något annat, som jag och Jossan även pratar mycket om i vår poddis: att BJUSSA! Såhär skriver Isabella om kvällen i sin blogg: Det är så kul att kunna mixa influencers från olika länder och hjälpa varandra att växa. Jag tjatar om det jämt i intervjuer men allt handlar om grow together. Det är nya tidens entreprenörskap. Inga armbågar, konkurrens utan endast tagga, lyfta, stötta. Att det dessutom är en kvinnlig branch gör det ännu roligare. För precis så är det. Ju mer man bjussar, lyfter och stöttar andra - desto mer bjussar, lyfter och stöttar andra en själv. Såklart. En genompositiv dominoeffekt som dels är fin på ett mänskligt plan, men som också faktiskt garanterat lönar sig i alla lägen. Man ska aldrig, aldrig, aldrig vara rädd för att vara generös. Det gynnar alltid alla, nu eller i framtiden. I promise. Och hörrni - på tal om Isabella Löwengrip så ägnar faktiskt jag och Jossan en stor del av veckans poddis åt det fenomen som Isabella Löwengrip faktiskt är. Hon är en mästare på att engagera, och hennes medverkan i Schulman Show nyligen fick folk att både imponeras - men också ta fram stora, stora motorsågen. Det hon avslöjade drev många till...vansinne. Som vanligt när Isabella är i farten lämnas ingen oberörd. En väl uttänkt strategi såklart, som hon delar med sig av på ett mycket transparent sätt i Schulman Show. Lyssna på vårt avsnitt här, och hör vad vi har att säga om hennes strategiska sätt att driva såväl blogg som bolag.