Förlåt för dålig uppdatering. Det har varit FULL RULLE här. Minst sagt. Trots att det är...semester. 😅 Eller ja - jag jobbar ju en del också men det är mestadels semester. Nu har vi varit här i två veckor och det har varit UNDERBART. ❤️ Men också väldigt, väldigt intensivt. Dels är det såklart en heeeel deeeeel rattande med att ha två kids hemma på sommarlov, det vet ni alla med barn. Konstant något som ska fixas å donas med, och jag tror Iggy och Tintin har satt något slags rekord dessa veckor i hur många gånger man kan ropa "maaaammaaaaa!" på en och samma dag. 🙃Sen är det också otroligt viktigt för mig att ungarna får lokala kompisar, för jag inser såklart att mina långa somrar här hänger på att barnen också ska tycka det är kul att komma hit. Och för det krävs umgänge. De har ju sina kusiner, men de är inte här hela tiden så jag har jobbat hårt på att lära känna folk (konstant raggat på alla jag sett med barn 🤪) för att kirra umgänge, både till kidsen - men även till mig själv. Jag tycker om att snickesnacka, och det är viktigt för mig att skapa mig ett sammanhang. Egenskaper som varit jättebra nu när det har styrts playdates till höger och vänster. Tacksam för min förmåga att vilja lära känna mänskor (älskar verkligen det), och än mer tacksam för alla trevliga mänskor som tar emot mig och ser till att jag landar mjukt när jag tar sats och springer in i deras personer (både bokstavligt och bildligt talat 😂). 🙏🏻💓 Slås verkligen av hur FINA och öppna de allra flesta människor är. Dagens middag. FINNS NÅGOT GODARE än sillmiddag med färskpotatis?! 🤤 De senaste veckorna har bestått av otroligt fina upplevelser med både gamla och nya vänner; vi har haft fullt med kids som övernattat här, vi har tagits med på magiska båtutflykter och jag har kört stranddagar och agerat plaskpoolsvärd. VANSINNESMYSIGT och jag har verkligen njutit av allt vi fått uppleva, och alla fina mänskor (både vuxna och kids) vi fått hänga med. Men det har såklart också inneburit en hel del rattande på alla fronter. Men i kväll var det lite som att jag kände Mission Accomplished. 🙊 För efter (ännu en 🙌🏻) lyckad playdate i dag så satt jag plötsligt ensam ute i trädgården. Tintin sover över hos sin nya kompis (som sov över här i natt), och Iggy var och badade med sin nya kompis. Huxflux satt jag själv med min silltallrik, och de enda ljud som hördes var fågelsång och humlesurr. Och det var FANTASTISKT. ❣️ Missförstå mig rätt, jag ÄLSKARRRR att ha ungarna här och jag ÄLSKAAAAAAAR att ha deras vänner hemma hos oss. ☺️ Det bästa jag vet är när kidsen är glada, och jag vill att de ska känna att hemma hos oss får man alltid hänga. Alla är välkomna, och det är så kul att lära känna deras kompisar och få vara bonusmorsa light för några timmar eller något dygn. I love it! 💓MEN. Att efter dessa två väldigt intensiva veckor (tror på riktigt knappt jag suttit ner längre än tre minuter i sträck? 😅) med konstant rattning var det REN Å SKÄR MAGI att få sitta alldeles ensam och äta min middag. I vår ljuvliga trädgård där det doftar av smultronschersmin och sol, med fågelsång och humlesurr som enda ljudkuliss, där ingen ingen ingen ropade "maaammmaaaaa" och det var exakt NOLL saker att ratta - utöver att njuta av min middag. 🙏🏻 Plötsligt kändes det som om även jag hade semester. Riktig semester. Jag kunde vara 100% i nuet, ingen hjärna som irrade efter saker som skulle göras, borde göras. Blev överväldigad av tacksamhet. Tror knappt livet blir finare än så? Jag hoppas att ni har det jättefint. Att ni också får pauser i allt rattande som jag vet att ni också är mitt uppe i. 🫶🏻Och att ni får stunder av att kunna vara hundraprocentigt i nuet med jämna mellanrum så att ni hinner känna in hur fantastiska stunder vi bjuds på, när vi har lugn och närvaro nog att kunna uppskatta dem. ❤️