Tadaa! Såhär ser jag numera ut i håret efter gårdagens tillfixning hos frisören. SÅ NÖJD! 💁🏼♀️ Bilden till vänster tog jag ju i går, då var jag mindre nöjd. Kände mig som en tanta, som sagt. Inget fel på färgen egentligen, men bara inte alls det jag hade tänkt (och visat upp som inspiration). Det var första gången jag gick hos just den här frisören, och jag vill verkligen ge henne cred för att hon hanterade situationen så sjukt bra (att jag inte kände mig 100% nöjd alltså). Hon hajade absolut vad jag menade, och erbjöd på studs en ny tid för att kirra en blondare kalufs som självklart ingick i det pris jag redan betalat. Var alltså tillbaks hos henne i går kväll, och på mindre än en timma trollade hon fram ovan färg som jag ÄLSKAR. Så grymt bra hanterat! 👏🏻😍 TACK bästa Julia! Och just det där med hur man som företag hanterar kritik var något vi var så sjukt noggranna med när jag drev GlamMom. Var det någon kund som inte var 100% nöjd gjorde vi allt som stod i vår makt för att hon skulle bli det. Utan knussel. För saken är den, att en kund som till en början är missnöjd kan faktiskt bli ÄNNU nöjdare än en kund som är 100% nöjd redan från början - beroende på hur man hanterar missnöjet. Blir man som betalande kund förstådd och erbjuden en bra lösning, leder det ofta till att man uppskattar den tjänst eller vara man köpt lite extra. Just eftersom företaget visat sig måna om en, och gått the extra mile för att man ska komma ut glad och nöjd på andra sidan köpet. Blir man däremot ifrågasatt, misstänkliggjord ("HAAAAR du verkligen tvättat den här i bara 30 grader?") och känner ett motstånd från företaget att rätta till det som blivit fel, är det lätt att bli irriterad, besviken och direkt aggressiv gentemot företaget. Något som företaget garanterat INTE tjänar på, eftersom kunden kommer sprida sina känslor vidare till andra potentiella köpare. Tips tips alltså till er som driver företag - en missnöjd kund är en chans att få en ÄNNU mer nöjd och ÄNNU mer trogen kund, än någon som var 100% nöjd från början. Förutsatt att missnöjet hanteras på bästa sätt. 👍🏻💘